Cele strategiczne doskonałości dydaktycznej w kadencji 2024-2028:
Instytut Metod Ilościowych w Naukach Społecznych
I. Misja Instytutu
Misją Instytutu jest kształcenie przyszłych ekonomistów-analityków poprzez przekazanie wiedzy o podstawowych narzędziach ilościowych. Naszym celem jest rozwinięcie u studentów umiejętności logicznego rozumowania oraz abstrakcyjnego myślenia, krytycznego myślenia i logicznego uzasadniania swojego stanowiska, a także dążenia do ciągłego rozwoju osobistego.
II. Cele strategiczne Instytutu w zakresie dydaktyki
Głównym celem strategicznym jest doskonalenie programów studiów oraz jakości kształcenia przy współudziale interesariuszy wewnętrznych (studentów) oraz interesariuszy zewnętrznych w kontekście dostosowania profilu absolwenta do potrzeb rynku pracy.
Szczegółowe cele strategiczne:
- Wzmocnienie współpracy dydaktycznej i naukowej z innymi instytutami.
- Stałe monitorowanie programu kierunków AG i DSwNS, przede wszystkim monitorowanie kart przedmiotów pod względem:
- analizy treści kształcenia przedmiotów ze względu na wykorzystania tylko narzędzi poznanych wcześniej,
- zapobieganie powtarzaniu szczegółowych celów i treści kształcenia w różnych przedmiotach, realizowanych w ramach określonego kierunku studiów,
- aktualizacja treści programowych i wykazu literatury, zgodnie z najnowszymi osiągnięciami danej dziedziny nauki.
- Pogłębienie współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym:
- podpisanie kolejnej umowy o współpracy z firmą Verisk – patronat nad kierunkiem AG,
- podpisanie umowy o współpracy z firmą Numlubs – patronat nad kierunkiem DS,
- organizacja wykładów popularnonaukowych/motywujących dla studentów.
- Rozwijanie kształcenia interdyscyplinarnego oraz współpracy międzynarodowej poprzez rozszerzanie i wzmacnianie mobilności studentów i kadry akademickiej.
- Otwarcie II stopnia DSwNS lub dodatkowej specjalności w roku akademickim 2027-2028.
- Podnoszenie kwalifikacji prowadzących zajęcia – udział w szkoleniach, kursach.
- Wspieranie zainteresowań i rozwijanie osobowości studentów, pobudzanie ich kreatywności, wyrabianie umiejętności współpracy z otoczeniem naukowym (aktywizowanie studentów do udziału w Kole Naukowym Analizy Danych) i społeczno-gospodarczym zwiększającej ich kompetencje (udział studentów w posiedzeniach Rady Interesariuszy Zewnętrznych).
- Zgłoszenie do bazy VEE (Validation by Educational Experience) kolejnych przedmiotów z programu studiów kierunków – przydatnych do egzaminów aktuarialnych organizowanych przez organizację SOA i CAS (zgłoszone już zostało 8 przedmiotów).